Nasi jurorzy konkursowi dokonają oceny instytucji i organizacji, czyli np. samorządów, urzędów, spółdzielni / wspólnot mieszkaniowych czy spółek komunalnych (uczestników konkursu), pracując
metodą tzw. tajemniczego klienta. Metoda ta, zwana także z angielskiego
Mystery Shopping, to metoda badań jakościowych, zajmująca się analizą jakości usług przedsiębiorstw, organizacji i instytucji publicznych. Audytor bada uczestnika konkursu anonimowo (
incognito) – np. odwiedzając instytucję, telefonując do urzędu, pisząc e-maila jako Mieszkaniec / Obywatel czy kontaktując się poprzez social media itp.
W toku wykonywania czynności „tajemniczego klienta” nasz juror ocenia m.in. dostępność dla Mieszkańca potrzebnych informacji, kulturę i jakość obsługi (np. czy mógł w sposób efektywny załatwić sprawę albo uzyskać pomoc), jakość działań marketingowych instytucji i wiele innych aspektów wpływających na szeroko rozumianą wartość relacji z Mieszkańcem / Obywatelem.
Jurorzy konkursowi, po wykonaniu swojej pracy, przyznają uczestnikom konkursu punkty rankingowe. Podmioty, które pozytywnie przejdą ocenę „tajemniczego klienta” i uzyskają wysoki pułap punktów rankingowych, otrzymują od nas Licencję Jakości „Lider Zaufania Mieszkańców”, która jest wręczana podczas Uroczystej Gali Finałowej Konkursu. Znakiem „Lider Zaufania Mieszkańców” Laureaci Konkursu mogą posługiwać się przez rok w swojej komunikacji marketingowej – np. na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, w reklamach, ulotkach, na plakatach itp.
Szczegółowe informacje na temat Konkursu dostępne są w informatorze konkursowym dostępnym do pobrania
tutaj.